9/17/2008

《無題》詩

陳冬9月14日喺佢嘅部落格《執子之手》http://fleadryeyes.spaces.live.com/blog/cns!3FD39A470F7491D9!1150.entry?&_c02_owner=1#comment 寫咗下面一段文字:

----------------------------------------------------------------

持庆成日遗憾自己因为诸多客观原因无法读博。

哎,持庆啊持庆。以你能力同人品,做教授都委屈你啦。何必计较一张博士学历纸? 大陆嘅教授,有几多有料?几多有品? 大陆嘅博士生,几多喺精品啊!少数或者怀抱远大理想嘅,不过三年时间落嚟,已经足够被磨平菱角咯。喂,你谂吓,我都读得度!简直就喺对中国教育制度最大嘅讽刺啦!

哈哈!

----------------------------------------------------------------

我就喺佢部落格果處寫翻下面果段反應文字:

妳咁睇得起老朽,好似妳話齋,“好感动呵”!!!!!

从暨大讀完咗碩士番到馬來西亞之後,我寫咗一首好自大嘅絕詩《無題》,表述自己無能讀博嘅心迹。呢首詩除咗我老婆之外,冇同任何人講解過佢嘅真正含義,所以至今冇人知道呢首《無題》係講乜,簡直難明過李商隱嘅《無題》詩,而家寫喺下面俾妳睇吓,如果唔明白請通知我;

無題

爨桐何處覓鍾期
一穴弓身事可悲
有恨陳王情欲冷
無方媧女石空奇
註:
﹙1﹚ 爨桐、鍾期:爨桐:謂焚焦了的桐木。事本晉干寶《搜神記》卷十三:“吴人有燒桐以爨者,邕(蔡邕)聞火烈聲,曰:‘此良材也。’ 因請之,削以為琴,果有美音。”後以“焦桐” 、“爨桐”等指遭毁棄的良材。 鍾期:相傳古代鍾子期聽俞伯牙彈琴,能從琴音裏得知伯牙心中想的是高山或是流水。後子期無死,伯牙絕去琴弦,不再彈琴。見《呂氏春秋本味》、《列子‧湯問》。後似鍾期代稱深切了解自己的人。
﹙2﹚一穴弓身:彎弓着身體處于穴中;喻難以伸展。“穴弓身”三字合成一個“窮”字。
﹙3﹚陳王:魏陳思王曹植。
﹙4﹚ 媧女:即神話傳說中的古代女神女媧娘娘。關於女媧煉石補天的傳說,最早的著名記載在《淮南子‧覽冥篇》中:在洪荒時代,水神共工和火神祝融因故吵架而大打出手,最後祝融打敗了共工,水神共工因打輸而羞憤的朝西方的不周山撞去,哪知那不周山是撐天的柱子,不周山崩裂了,撐支天地之間的大柱斷折了,天倒下了半邊,出現了一個大窟窿……女媧目睹如此奇禍,於是決心補天。她選用各種各樣的五色石子,架起火將它們熔化成漿,用這種石漿將殘缺的天窟窿填補好了。
15.10.2006

呢首詩我本來冇寫語體翻譯嘅,因為唔想俾人知道呢首詩講乜,所以用《無題》做題目,而家我把原意譯喺下面:

我這塊焚焦了的桐木,去那裏找到賞識我的人呢?窮真是一件可悲的事呵!對於無法讀博,我實有如曹植娶不到宓妃一樣的遺憾,雖然無法讀博已然是無可改變的現實,但那份讀博的情懷我衹是欲冷而並未真冷呵!沒有辦法克服貧窮這一關,就算是一位攻讀的料子也是徒然!

沒有留言: