9/07/2008

寄陳冬

寄陳冬

暨南舊夢去如煙
一度回眸一悵然
彩翅羨君枝上鳳
焦桐憐我爨餘弦
竟同道韞前身化
料必陳冬積世捐
偶憶厮磨經籍處
紫荊開遍又三年

註:
﹙1﹚焦桐憐我爨餘弦:焦桐,謂焚焦了的桐木。事本晉干寶《搜神記》卷十三:“吴人有燒桐以爨者,邕﹙蔡邕﹚聞火烈聲,曰:‘此良材也。’ 因請之,削以為琴,果有美音。”後以“焦桐” 、“爨桐”等指遭毁棄之材。

﹙2﹚道韞:指東晉才女謝道韞,是宰相謝安的姪女。《世說新語》中記載:謝道蘊十四歲時,有一天,時值大雪,謝安與眾兒女子侄相聚,他指著漫天飛舞的雪花,問道:“飄飄大雪何所似?”謝安的侄子謝朗答:“撒鹽空中差可擬。”道韞說:“未若柳絮因風起。”此兩句相比可看出謝道蘊的文學、才氣果然過人。謝安大大誇獎她,認為她比喻精妙、文思敏慧。這一詠雪名句,盛為人所傳誦,她的才女之名,也由此事而得,後世也就以“詠絮才”來稱讚有文才的女子。

暨南大學的日子一去無蹤,回想當年的情景總是悵然若失。很羨慕妳飛上高枝唸博士文憑去了;可憐我卻廢棄無用,沒能繼續學業。妳是道韞前世的化身,妳的才氣想來應是積累了幾輩子的施捨換回來的。回憶起離別了那所我們在一起唸書的暨南大學後,校園裏的紫荊應是燦爛地開過三次了。
4.9.2008


陳冬收到我的詩後,回了一封信給我,錄如下:

----------------------------------------------------------------------

my dearest:

好感動啊~~~~

我琴晚好夜check mails,睇度你嘅詩…… 今日上午睇書嘅時候,就諗返起以前好多嘢。原來我地都咁幸福過。當然,你就成日都咁幸福噶啦! 兒孫滿堂,摯愛不離不棄,子女個個有出息…… 夫復何求?

我依家日日都去學校嘅圖書館,有時帶埋電腦去寫論文。哎,你話我有才? 錯覺姐。我發現寫論文,寫嚟寫去就果幾個詞。咩叫詞窮咧?睇怕就我呢種啦!

真喺好懷念暨大果三年!雖然,系果三年裡面,我要補本,要重修,要面對好多困難;但有你同薇薇啊嘛!坐埋一起,咁多話題嘅!真喺好有默契! 成日去食餃子啦,去南園食叉燒啦…… 校園生活,真喺一種好奇怪嘅生活方式;當你習慣咗,就再都唔可以忘懷;即使我未曾離開過校園,都知道佢嘅可貴。

不過,無密友同美食嘅校園生活,取而代之,喺論文嘅壓力;虛偽嘅導師;無法交心嘅同門……,真喺一言難盡。

越來越清楚,中國學術嘅虛偽同黑暗。持慶啊持慶!如果你同antie可以同我一起面對,我諗呢一切會美好好多好多。…… 或者你已經經歷好多事情,尤其經商嘅過程,面對巨大而黑暗嘅勢力,人生嘅低谷,兩難嘅選擇,痛心嘅離別……,你已經波瀾不驚,笑對江湖。 但喺我卻充滿憤怒和不平,我就好似剛剛被推進一個萬花筒裡面,各種各樣可笑可嬲嘅事情人物突然一一出現,令我心生好多疑問同憤慨。

上海嘅一切,令我知道,喺廣州結下嘅友誼,喺世間最最珍貴,僅次於父母恩情嘅感情。唔單止你、薇薇同我嘅,仲有我最好嘅朋友們。

所以,我覺得自己應該滿足。有情若此。有人若此。

陳冬

沒有留言: